مُشجع أهلاوي يَبعث بِرسالة “غَريبة” للودَاديين

تداول نشطاء "فايسبوكيين" يشجعون الفريق الأحمر الوداد الرياضي، رسالة من مشجع لفريق الأهلي المصري، يحث فيها الوداديين على الذهاب للملعب وتشجيع فريقهم، في لقاء ا.الخميسات اليوم برسم الجولة 18...
مُشجع أهلاوي يَبعث بِرسالة "غَريبة" للودَاديين

تداول نشطاء "فايسبوكيين" يشجعون الفريق الأحمر الوداد الرياضي، رسالة من مشجع لفريق الأهلي المصري، يحث فيها الوداديين على الذهاب للملعب وتشجيع فريقهم، في لقاء ا.الخميسات اليوم برسم الجولة 18 من البطولة الاحترافية.

المشجع الأهلاوي المذكور، بعث رسالة حماسية للوداديين، وجاءت كالآتي:

"مبارة الوفاء…. لي عايز… الوداد حينزل زي يوم الحد لي فات لي مينزلش ده حيبق…. ودادي حلواني نص كم…. مش حنعذره لأنه…. من جماهير النتايج خالص.. انت وهو وهي انزلوا أثبتوا للعالم ولموقع استقراء الرأي لي بيتابع… حركات الالتراس والجماهير. يوم الحد أكدوا لهم انكم تستهلو المكان الأول عالميا…. في إعادة ليوم الحد. أنزل صحصح….. أنزل لستاد صدقني أنزل….. فرقتك محتاجة لك هي في سباق…. المرة ديه عندي إحساس بالنصر.. أنزل لستاد…. شعليلها شعلل….. المدرجات الباردة والساقعة…. دفوها بانفاسكم بصراخهم…. بيحبكم للوداد العظيم. زي مابنحب الأهلي نادي القرن. أحمر في أحمر…. أنزل أنزل.. اوع تخليك مع حزب الكنبة. دول مش وداديين دول لاجئين في الوداد المغربي… دول خفافيش بتبان لما تنور الوداد بتطلع من الظلمة….. مالهاش لزمة… وتقول احنا وداد…. وشوشها وريحتها وحشة…. دول حزب الكنبة لي بينام فوق الكنبة ويتفرج في التلفزيون…. أما أحفاد الرجال فهم في لستاد.. بيزلزلو الدنيا. أهو أهو احنا أهو احنا الرجال. احنا الأبطال احنا أولاد العملاق. الاحمر… احنا أهل الوفاء….. احنا معاك… بنحبك .بجنووووووووووووووووووووووووون … معاك دايمان… معاك….. خلو لستاد يتكلم….احنا بنحبك. … ياوداد يامدرسه فن ولعب وهندسة……."

 و يذكر أن هذه المواجهة ستنطلق اليوم ابتداء من الساعة السادسة ولنصف مساء، والتي تجمع فريقي الوداد واتحاد الخميسات، ويحتضنها مركب محمد الخامس بالدارالبيضاء.

الفئات
الرياضة