زوج صفاء مغربي ينفي خبر وفاتها

بعد تأكيدات أصدقاء مقربين من الممثلة صفاء مغربي بنبأ وفاتها، نفى المخرج يوسف شرف الدين زوج الممثلة الصاعدة هذا الخبر!...
زوج صفاء مغربي ينفي خبر وفاتها

بعد تأكيدات أصدقاء مقربين من الممثلة صفاء مغربي بنبأ وفاتها، نفى المخرج يوسف شرف الدين زوج الممثلة الصاعدة هذا الخبر!

بعد ساعات من انتشار خبر وفاة صفاء مغربي، وانتشاره بكل وسائل الإعلام المقروءة والمرئية، ظهر المخرج يوسف شرف الدين لينفي هذا الخبر بعد اختفاؤه تماما ورفضه الرد على هاتفه طوال هذه المدة، كاتبا على صفحته الشخصية بموقع Facebook: “امسحوا ضروووووورى أي خبر وحش عشان تعبانة جدا، حسبي الله ونعم الوكيل لسبب المهزلة دي وهقاضي السبب الأساسي، وكل أصدقائها وأصحابنا والناس جميعا بشكركم لتعاطفكم وربنا يرحمها فعلا من الوجع ياااارب”.

وروى شرف الدين ما سبب سوء الفهم قائلا: “اللي اتصل بأخت صفاء قالت تلاتة، وأختها الصغيرة كان معها تليفون صفاء وكانت منهارة عشان أختها جالها غيبوبة بعد ما رجعت من دار الفؤاد، وكنا عند بيت مامتها بالفردوس بأكتوبر وجالها غيبوبة 3 ساعات أهلها افتكروها ماتت وصوتوا، وكنا بحاله صعبة بقالها 3 أسابيع بتاخد مضاد حيوى لصدرها من نفسها وأدوية تاني بالغلط، واغم عليها بالمسرح وفاقت وتاني يوم الصبح، وقعت تاني، وفاقت واغم عليها تاني”.

وأضاف: “دار الفؤاد عملولها رسم قلب وأشعة صدر وفحص قالوا شوية التهاب بالشعب الهوائية وغلط تاخد مضاد فترة كبيرة ومعه أدوية تانية كتييير، واللي عندها محتاج أدوية تانية للصدر، وهتروح لدكتور غدا عشان أوجاع شديدة ولازم، رجاااااااء أي حد كتب خبر وحش ضروري يمسح، لو شافت هتتعب نفسيا أكتر حرام عليكوااااا”.

واختتم كاتبا: “الأخبار وكل ده كان لازم الأصدقاء تطمن مني شخصيا مش من حد تاني حتى لو تليفوني فاصل احنا من الساعه 9 الصبح بنلف من دكاترة للمستشفى”

الفئات
ثقافة و فن

ذات صلة